جستجو
چرا لنت toptec را انتخاب کنید؟

لنت های تولید شده فروشگاه یدک پخش عباسی با نام تجاری و انحصاری toptec برگرفته از فرمولاسیون لنت های تکستار با قیمتهای بسیار مناسب و کیفیت بی نظیر 

1. چون توی لنت های toptec الیاف مس به کار رفته لنت داغ نمی کند و باعث میشود حرارت به چرخ ها وارد نشود.

2.لنت های toptec بخاطر فرمولاسیون قوی که دارد به دیسک چرخ ها آسیب نمی رساند و دوام بیشتری دارند.

3.لنت های برند toptec از 50٪ گرافیت 50٪ سرامیک و پودر مس ساخته شده است.

دارای ضمانت بی قید و شرط 

کد رهگیری 

شناسه کالا
تولید کننده انواع جلوبندی ماشین های چینی 

تولید کننده انواع جلوبندی ماشین های چینی 

یدک پخش عباسی با تولید انواع جلوبندی ماشین های چینی اعم از بوش های طبق -سیبک موجگیر - سیبک طبق-قرقری فرمان- سیبک فرمان و... باکیفیتی کم نظیر برای رضایت شما عزیزان در حال ارایه خدمات به صورت عمده به شما عزیزان می باشد.

بوش طبق چیست و چگونه میتوان از خرابی آن جلوگیری کرد؟

بوش طبق چیست ؟

بوش طبق، قطعه‌ای مانند سیبک است که برای اتصال قطعات مختلف این سیستم استفاده خواهد شد؛ اما تفاوت عمده بین سیبک و بوش، در این است که سیبک‌ها در جهت‌های مختلف قادر به حرکت هستند؛ اما بوش فقط می‌تواند در یک جهت حرکت کند. کاربرد اصلی استفاده از آنها، به‌عنوان نویزگیر برای حذف سروصدا در حین حرکت، حذف لرزش‌ها و تحمل مقداری از ضربات وارده به سیستم تعلیق خودرو به جهت خاصیت لاستیکی این قطعه است. 

چگونه می توان از خرابی بوش‌های طبق جلوگیری کرد؟ 

در واقع، بوش‌های طبق نیز بر اثر حرکت در جای خود، دچار فرسودگی و استهلاک خواهند شد و طبیعی است که پس از مدت زمانی که از عمر مفید آن‌ها سپری شده است، احتیاج به تعویض آن‌ها جهت کارکرد بهینه خودرو خواهید داشت. ناگفته نماند که برخی از رفتارها در حین رانندگی، می‌تواند عمر این قطعه را اندکی کم یا زیاد کند. 

در هنگام رانندگی، از ترمزهای ناگهانی، عبور از ناهمواری‌ها و دست‌انداز‌های خیابان‌ها دوری کنید و با رانندگی آرام‌تر، باعث افزایش عمر سیستم تعلیق خودرو و هم‌چنین بوش‌ طبق شوید.

سرویس‌های دوره‌ای مناسب در قسمت سیستم تعلیق خودرو، می‌تواند عمر دیگر قطعات را نیز افزایش دهد. به بیانی دیگر، می‌توان گفت کارکرد نامطلوب قطعات خراب، روی دیگر قطعات سالم خودرو نیز تاثیرگذار است و از عمر مفید آن‌ها نیز به‌ میزان چشم‌گیری می‌کاهد. با توجه به افزایش قیمت قطعات خودرو، جدی‌گرفتن مسئله سرویس و نگه‌داری خودرو، بسیار منطقی‌تر و اقتصادی‌تر خواهد بود.  

چه زمانی شمع خودرو را تعویض کنیم؟

اگر از مقدار مسافت طی شده خودرو خود اطلاع ندارید، با استفاده از نشانه‌هایی که در ادامه مطلب بیان می‌شود، می‌توانید دقیقا متوجه زمان تعمیر یا تعویض وایرها و یا شمع‌ها شوید:

1. زمانی که صدای موتور متوازن نیست

صدای حاصله از موتور ماشین بایست ثابت، موزون، پیوسته و اصطلاحا بدون ریپ باشد. اگر صدای موتور بیش از حد و ناموزون باشد، بهتر است به تعمیرکار مراجعه کنید.

2. موتور به سختی استارت می خورد

شمع‌های آلوده به لایه‌ای پوشاننده از کربن حاصل از احتراق و همچنین وایرهایی آسیب دیده، انتقال برق به سر شمع‌ها جهت استارت موتور را سخت و یا غیر ممکن می‌سازند. اینگونه خرابی‌ها حتی ممکن است به باتری خودرو آسیب برسانند، شارژ آن را خالی کرده و عمر مفید آن را کاهش دهند.

3. عدم احتراق کامل در داخل سیلندر

کثیف شدن سر شمع‌ها  بر اثر تشکیل لایه‌ای از باقیمانده کربن حاصل از احتراق بر روی آنها، می‌تواند منجر به ایجاد نقصان در احتراق کامل سوخت و عملکرد موتور شده و در نتیجه کارایی آن را پایین آورد.

زمان مناسب برای تعویض شمع خودرو

4. کاهش قدرت یا نوسان در عملکرد موتور

کاهش قدرت و به وجود آمدن نوسان در عملکرد موتور ( که اصطلاحا از این پدیده با عنوان “گاز نخوردن” یاد می‌شود) و به تبع آن عدم هماهنگی در سیستم انتقال قدرت، نشانه‌هایی از ایراد فنی در سیستم احتراق خودرو و دور شدن موتور از کارکرد بهینه هستند. بروز این مشکل مخصوصا در هنگام رانندگی در بزرگراه‌ها می‌تواند بسیار دردسر ساز باشد. 

5. افزایش مصرف سوخت

وقتی شمع‌ها فاسد و یا دچار آلودگی شوند، می‌توانند مصرف سوخت را تا ۳۰ درصد افزایش دهند. اگر احساس می‌کنید که خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رود مجبور به پر کردن باک خودرو هستید، نشان‌دهنده آن است که زمان تعویض شمع خودرو فرا رسیده است.

6. عدم شتاب‌گیری خودرو

اگر موتور شما به شتاب استاندارد و مورد انتظار نمی‌رسد، شمع موتور خودرو را تعویض نمایید.

دلایل سوختن واشر سر سیلندر چیست؟

سوختن واشر سرسیلندر بر اثر ازدیاد دمای موتور و در نتیجه افزایش دمای بیش از حد واشر سرسیلندر رخ می‌دهد و این سوختن نیز عمدتا ناشی از عدم عملکرد صحیح سیستم خنک‌کننده می‌باشد  

  • 1.کم بودن آب رادیاتور
  • 2.مسدود بودن لوله‌ها و مجاری آب
  • 3.خراب بودن پروانه
  • 4.وجود رسوبات در سیستم خنک‌کننده
  • 5.گرمای بیش از حد هوا
  • 6.سبک رانندگی نامناسب
  • 7.خرابی ترموستات
  • 8.خرابی واترپمپ
ویژگی های لنت خوب چیست؟

وظیفه اصلی لنت ترمز ایجاد اصطکاک میان لنت و دیسک ترمز است که نقش مهمی را در فرآیند کاهش سرعت و ترمز اتومبیل ایفا می‌کند. لنت ترمز دارای انواع مختلفی است که بر اساس متریال تشکیل دهنده آنها به سه دسته «لنت ارگانیک»، «لنت متالیک» و «لنت سرامیکی» طبقه بندی می‌شوند.

اما به نظر شما بهترین لنت ترمز چه ویژگی‌ها و مشخصاتی دارد؟ یک لنت ترمز خوب و مرغوب دارای ویژگی‌های مشخصی است که در زمان خرید باید به آنها توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین لنت ترمز را برای اتومبیل خود انتخاب کنید. مهم‌ترین مشخصات یک لنت ترمز خوب شامل موارد زیر است:

  • 1.عملکرد بهینه در شرایط آب و هوایی مختلف (لنت ترمز خوب باید بتواند در هر شرایط آب هوایی، وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و دچار مشکلات فنی نشود)
  • 2.روان باشد و در زمان عملکرد هیچ گونه سروصدایی ایجاد نکند.
  • 3.شیار داشته باشد تا به راحتی بتواند خنک شود و عمل ترمزگیری را سریع‌تر انجام دهد.
  • 4.دارا بودن صفحات فلزی و غیر فلزی در پشت لنت (به منظور کاهش سروصدا).
  • 5.دارای نشان استاندارد باشد.
  • 6.در مقابل تغییرات دمایی، مقاومت بالایی از خود نشان دهد.
  • 7.در مسیرهای ناهوار و خشن دچار اختلال نشود.

بنابراین در هنگام خرید لنت ترمز حتما به این موارد توجه داشته باشید و سعی کنید از لنت‌های مرغوب و باکیفیت استفاده نمایید. البته این نشانه‌ها پیش از خرید قابل تشخیص نیستند و هر شخصی نمی‌تواند در میان محصولات متنوع موجود در بازار، بهترین لنت ترمز را برای اتومبیل خود انتخاب کند.

ویژگی لنت های متالیک مجموعه چین پارت عباسی

لنت ترمز متالیک:

آنها به دو قسمت تقسیم می‌شوند، نیمه متالیک و نیز کم متالیک. معمولا نوع نیمه متالیک آن با مواد اصطکاکی حاوی 30 تا 50 درصد براده‌های آهن یا براده‌های مس ساخته می‌شود.

گفته می‌شود که این نوع لنت ترمز، در حال حاضر بیشترین تولید و استفاده را دارد، زیرا با قیمت مناسب، راندمان بالا، عمر طولانی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

نوع دوم آن تمام فلزی (Full-Metallic) است که تقریباً فقط در اتومبیل‌های مسابقه ای استفاده می‌شود و نسبت اجزای فلزی آن تا حدود 70 درصد افزایش می‌یابد.

 

علائم خرابی سوزن انژکتور و علت پاشش زیاد سوزن انژکتور چیست؟

علائم خرابی سوزن انژکتور 

  • افت قدرت خودرو (ریپ زدن) و روشن نشدن آن
  • خاموش شدن موتور در هنگام کار کردن درجای خودرو یا حتی دور موتورهای پایین
  • کاهش شتاب خودرو هنگام فشردن بیشتر پدال گاز
  • ایجاد لرزش، ضربه و صدا در خودرو (اصطلاحا 3 کار کردن موتور)
  • روشن شدن چراغ چک خودرو
  • افزایش مصرف سوخت خودرو
  • افزایش میزان تولید آلاینده‌های زیست محیطی در هنگام تست آلایندگی

انواع پاشش سوزن انژکتور

 

1. نحوه پاشش نسبتا خوب بوده ولی ضعیف می‌باشد نسبتا مناسب
2. چند شاخه شدن دامنه پاشش بد
3. چند شاخه شدن دامنه پاشش بد
4. نحراف پاشش به سمت چپ بد
5. نحوه پاشش مناسب می‌باشد خوب
6. پخش شدن پاشش در نزدیکی دهانه انژکتور بد

 

علائم خرابی میل موجگیر و نحوه عملکرد آن چیست؟

میل موج گیر یا میل تعادل یا سیبک موجگیر  قطعه ای  از جنس فولاد بوده که در دو سر خود دارای بوش  است و برای اینکه دو چرخ را به یکدیگر متصل نماید معمولا میان دو چرخ و یک محور قرار میگیرد مهم ترین کاربرد و وظیفه این قطعه حفظ تعادل شاسی خودرو بوده و نیز از چرخش آن در پیچ ها جلوگیری می کند بنابراین میل تعادل برای تعادل خودرو و جلوگیری از چپ شدن آن به کار می رود .

علائم خرابی میل موجگیر

1.هندلینگ ناکافی

کند بودن هندلینگ ماشین هنگام دور زدن سریع است. اگر احساس می کنید هنگام دور زدن یا پیچیدن، پایداری خودروی شما نسبت به قبل کم شده مطمئنا قطعات سیستم تعلیق شما دچار ساییدگی شده و باید آنها را تعویض کنید.

2. صدای تلق تلق و پشت سر هم  از زیر ماشین

میل موجگیر با استفاده از قطعاتی مانند بوش و رابط موجگیر در زیر ماشین نصب می شود اگر بوش های متصل کننده میل تعادل پاره ، فرسوده یا خراب شوند، میل ضد لغزش نیز ناپایدار می شود و جابجایی آزادانه آن سر و صدای زیادی در زیر ماشین ایجاد می کند.